Social media marketing

Hierover raken wij niet uitgepraat. Social media is er voor u. Als u sociaal bent. Kennis en informatie durven delen en daardoor als referentie worden gezien in uw branche. Het is mogelijk.

Door middel van social media kunt u uw naamsbekendheid en uw merknaam versterken. Ze verhogen het rendement van uw website. Maar dan moet het wel goed worden ingezet. De beslissing om uw bedrijf via social media te profileren heeft meer impact dan veel ondernemers zich realiseren. Het is daarom zeer verstandig de impact vooraf in een social media strategie in kaart te brengen. Daarnaast kunnen ook de doelstellingen per media verschillend zijn waardoor het belangrijk is deze vooraf in een document vast te leggen.

Weet u wat u wilt bereiken met Social media maar ontbreekt het u aan kennis of mankracht om dit van de grond te krijgen? Blue Bee Media beschikt over de juiste expertise zodat wij uw organisatie tijdelijk kunnen versterken. Ons uitgangspunt is dat wij het concept uitwerken, het systeem opzetten en aan de slag gaan met social media. Na een vooraf vastgelegde periode gaat u zelf met social media aan het werk. Die werkwijze is beproefd en heeft resultaten gebracht.

Wij ondersteunen en adviseren onze klanten bij hun online social media strategie en stellen altijd de volgende vragen:

Social media is een middel en mag nooit een doel zijn. Net als uw marketing- en communicatieplan is een social media strategie een zeer belangrijk onderdeel voor ieder bedrijf dat social media als communicatiemiddel optimaal wil gaan benutten.

In een persoonlijk gesprek krijgen wij een goed beeld van uw bedrijf, uw wensen en uw doelstellingen. Op basis hiervan onderzoeken en schrijven wij een social media strategie waar u wat aan heeft. Dit doen wij in jip-en-janneketaal en helder gemotiveerd. Onze social media strategie is opgebouwd uit de volgende stappen:
 

Social Media actueel houden

Om dagelijks actief te blijven op Twitter, Facebook, LinkedIn en misschien zelfs YouTube bent u minimaal 30 minuten per dag bezig. In deze tijd schrijft u tweets, leest u updates van uw netwerk en reageert u op vragen en replies. Per week kost u dit dus minimaal 2,5 uur. Per maand is dit 10 uur, anderhalve werkdag dus. Dit zijn uren die u niet kunt factureren aan uw klant en dus niet direct omzet opleveren. Geen direct Return On investment (ROI) dus. Of misschien beter Return On Ignorance. Die impact is nog groter.

Naast de uren die u kwijt bent aan het onderhouden van uw social media, bent u natuurlijk ook tijd kwijt aan het bijhouden van de laatste wijzigingen en nieuwe platforms.

Social media uitbesteden

U kunt er natuurlijk ook voor kiezen om uw social media uit te besteden. Wij kunnen namelijk uit uw naam berichten versturen, zonder dat de ontvanger hier verschil in merkt. Zo plaatsen wij iedere dag authentieke updates, reageren wij op antwoorden en zorgen wij ervoor dat er interactie ontstaat op uw social media accounts. Alle activitieiten die wij doen, bespreken wij natuurlijk van te voren goed met u, zodat er geen afwijkende berichten worden verstuurd. Wij berichten zoals u dat zou doen. Doordat wij dagelijks actief zijn op de belangrijkste social media platformen kunnen wij snel inleven en reageren.


Benieuwd wat Social media voor u kan betekenen? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend advies.